Hold møde eller konference i Den Sorte Diamant

I hjertet af det ældste København

I Den Sorte Diamant kan du leje mødelokaler i alle størrelser. Måske har du brug for et sted til jobsamtale, reception, foredrag, koncerter, workshop eller noget helt syttende? Vi har mange års erfaring med mødefacilitering, og vi er både fleksible og kreative, hvis du har særlige ønsker. 

Den Sorte Diamant er en moderne tilbygning til Det Kgl. Bibliotek. Her møder stringent, ikonisk arkitektur det gamle, historiske bibliotek. Tilsammen udgør de et mangfoldigt kulturelt hus på Slotsholmen i København.

Et hus fuld af magi og historier
De lange gange, de tyste læsesale og de gamle arkiver i biblioteksbygningen gemmer på viden, lærdom og historier fra de sidste mange hundrede år.

Vores mødelokaler er opkaldt efter nogle af Danmarks største litterære mestre: Karen Blixen, Ludvig Holberg, Thit Jensen, Saxo Grammaticus, Klaus Rifbjerg og vores konferencesal har fået navn efter regenten: Dronningesalen.

Blixen_øer

Mødelokalet Blixen

Mange spændende udstillinger
Den Sorte Diamant huser Museet for Dansk Bladtegning, Det Nationale Fotomuseum, Danmarks Bogmuseum og Skatte i Det Kongelige Bibliotek - en permanent samling af dyrebare originalværker fra Blixen, H.C. Andersen, Carl Nielsen og mange andre berømtheder.

Lejer du mødelokale hos os, får du og dine gæster fri adgang til udstillingen året pressefoto, på Kirkebybroen  - og vi vil hellere end gerne vise jer rundt og fortælle om stedet.

Holberg_stolerækker

Mødelokalet Holberg

Parkering

 Vi har en aftale med vores naboer i BLOX om 20 % af den normale parkeringspris, ved bookning af mødelokaler i Den Sorte Diamant. 


Madkartoteket

Når du lejer mødelokale hos os, kan du samtidig booke fuld forplejning fra Madkartoteket. Her vil køkkenpersonalet sørge for alt fra morgenmad, frokost, pausesnacks til drikkevarer under mødet - og hvad I ellers måtte have lyst til.

I forårs- og sommermånederne er vores store udendørsområder på havnefronten et skønt sted at nyde frokosten.

 

Covid-19 og jeres sikkerhed

Den Sorte Diamant genåbnede vores mødefaciliteter d. 8. juni omend i et andet mindre format.

Vi tilbyder nu mindre møder i større lokaler og ændret opstilling med udgangspunkt i sundhedsmyndighedernes retningslinjer, og så er vi ved at undersøge hvordan vi kan benytte os af de digitale muligheder, som vi har arbejdet med, i denne periode. Vi sørger for fri adgang til håndsprit ved alle mødelokaler og vil sørge for én ansvarlig person, som vil være jeres hovedkontakt, fra I møder til I går igen, der sørger for at alting fungerer. Mellem hvert møde vil vi sørge for desinficering af overflader.

Da vi skal have gjort alle vore mødelokaler endnu mere indbydende til jer, er det desværre ikke muligt at booke lokaler fra d. 6- 31 juli. Vi er klar til at tage imod jer fra mandag d. 3. august

Vi er her stadigvæk og vi glæder os sådan til at tage imod jer igen, om end det bliver i andre former, så er de flotte rammer det samme.

Der er højt til loftet i mere end en forstand her på Diamanten!

 

Diamantens klare retningslinjer


Det vi gør Os og jer – hvad vi gør sammen

Afstand

 

 

Vi følger retningslinjerne og holder
afstanden. Derfor møder vi heller ikke
hinanden med håndtryk og kram disse
dage. Heller ikke de drillende desværre.

 

 

Hygiejne og desinficering

 

 

Sprit ofte. Vask hænder før, og efter, I
skal spise, samt når I ankommer til
Diamanten. Undgå at røre ved for
mange overflader, selvom disse ofte
bliver rengjort. 

 


Rengøring og desinficering


 

Der er daglig rengøring og imellem
møder vil der være desinficering af alle
overflader i mødelokalerne. Der vil også
være udluftning, jævnligt

 

 

Helbred


 

Hvis du har de mindste symptomer, så
smut hjem under tæppet med noget te
og bliv der indtil du har det bedre. Det
samme gælder for personalet i huset.

 

 

Forplejning og mad


 

Forplejning og servering heraf bliver
portions anrettet og serveret enten i
jeres mødelokale eller i salonen, og
alt er tilberedt og bliver serveret efter
sundhedsstyrelsens retningslinjer. Da vi
serverer kaffen i kander, beder vi jer her
om at benytte jer af håndsprit og
håndvask inden I tager for jer.

 

 

Pauser og ophold


 

Vi anbefaler i den grad at gøre brug af
vores flotte, åbne udendørs arealer og
vores hyggelige café, der har udendørs
siddearealer. Ellers finder vi en løsning 
så I får det bedste mulige ophold hos os.

 

 

Lokaler


 

Benyt så vidt muligt egne medbragte
redskaber. Så er I på den sikre side,
men vi har mulighed for at hjælpe jer,
skulle der opstå akut mangel på
kuglepenne, blokke, post its med mere.

 

 

Personale


 

Vi gør det her sammen med jer. Derfor
gælder alle retningslinjerne også for os.

Når I møder vil I blive taget imod af
vores floor manager Emil, der vil være
jeres primære kontakt i løbet af dagen
og sørge for at alting fungerer som det skal.
Men vi er her alle stadigvæk og glæder os til at se jer.